top of page

ערב שירה "בלדינו ובעברית" מבית התאחדות יוצאי תורכיה


ביום ראשון ה-29 לאפריל 2018, התקיים במשכן העירוני למוסיקה ואומנויות ברעננה ערב חגיגי מבית התאחדות יוצאי תורכיה, שבו שמה ההתאחדות דגש על חשיבות שימור התרבות הספרדית באמצעות מוסיקה בשפת הלדינה. בערב זה נשמעו שירים מגוונים בשפה זו.

ליסיה כהן ינרוצ'ק שהייתה מנחת הערב שבו השתתפו מעל 300 צופים, קיבלה את פניהם של נציגי עיריית רעננה, את נציגי חברת ילמזלר, את נשיא כבוד של התאחדות יוצאי תורכיה ד"ר סלים סלטי, את יו"ר התאחדות עובי רודיטי גולרשן, את יו"ר המועצה עו"ד יעקוב ברוקס, את חברי הנהלת ההתאחדות ואת כל האורחים בשפה העברית והתורכית גם יחד. בנאומו אמר יו"ר ההתאחדות גולרשן כי הוא מתרגש לחלוק את המוסיקה בשפת הלדינו ואת המוסיקה בשפה העברית בקורת גג אחד מול קהל גדול שכזה וציין שכל הכנסותיו של הערב יועברו לקרן המלגות ולקרן סיוע לעולים החדשים וסיים את דבריו במילות תודה על תרומתם של כל המשתתפים שבזכותם התאחדות יוצאי תורכיה נהייתה קצת יותר חזקה לאחר אירוע זה. הוא הודה לכל האומנים שלקחו חלק בערב חגיגי זה בהתנדבות וכן לאישים ותאגידים הנדיבים שתרמו מכספם לקיום ערב זה.

בחלק הראשון של הערב, חלקו את הבמה יוסי גרון וסוזי עוזיאל יחדיו בקולם המרגשים. הם שרו ביחד ולחוד משירי הקלסיקות בשפת הלדינו, שירים עליזים וגם שקטים. כשחלק מהצופים זמזמו את השירים והזילו דמעה, הצעירים שבקהל נרגשו במיוחד כשנזכרו מימי ילדותם שבהם שמעו את השירים האלה מבני משפחותיהם.

בחלק השני של הערב, עלו על הבמה שרה ודוד כהן ינרוג'ק מלהקת ארנסיה ספרדי (הירושה הספרדית). להקת ארנסיה ספרדי הוקמה בשנת 1993 בתורכיה ודוגלת לא רק לשמור את הירושה הספרדית שירשנו מאבותינו, אלא גם להעשירה באמצעות שירים חדשים שדוד מלחין מלווה במילותיו המרגשות של יוסוף אלטינטאש, מזכיר הרבנות הראשית בתורכיה כיום. הזוג ינרוג'ק עלו לארץ לפני כחצי שנה והזמינו את מריה גראלניק, כנרית לשעבר מתזמורת הפילרמונית באוקראינה להצטרף אליהם להופעה זו. מריה אף עלתה לארץ לפני מספר חודשים מאוקראינה ולומדת בראשון לציון באותו אולפן עברית יחד עם שרה ודוד. השתתפותם של עולים חדשים אלה בערב התרמה לעולים חדשים היה סמלי במיוחד. קולה הצלול של שרה, קטעי הקישור שלה בין השירים והמצגת שהוקרנה לאורך כל הופעתם עם תמונות מרגשות השלימו את התמונה כולה וריגשו את הקהל. בסוף הופעתם, הצטרף לארנסיה ספרדי בנם סוני כהן ינרוצ'ק בשני שירים של ארנסיה ספרדי.

בחלק האחרון של הערב, הזמין סוני כהן ינרוצ'אק, את 11 חבריו מלהקת קולות המושבה להצטרף אליו בבמה. להקת קולות המושבה שהוקמה לפני כעשור ומזה מספר שנים פועלת בפתח תקווה בניהולו של דני מגד שהינו מוסיקאי ומלחין מעל 20 שנה. לאחרונה, מגד ניהל את טקס המשואות בהר הרצל ביום העצמאות ה-70 לישראל. קולות המושבה השתתפה בטקסים ממלכתיים ובטקסים רבים אחרים ביניהם טקס יום הזכרון בבריכת הסולטאן בירושלים וטקס המשואות בערב יום העצמאות ה-69 בהר הרצל. הלהקה שרה שירים מגוונים מקלסיקות ישראליות וכן שירים עכשוויים. הקהל נדהם מקולם הקסום והמגוון של חברי הלהקה בשירתם ביחד ולחוד.

בסוף הערב, העניק יו"ר ההתאחדות גולרשן תעודות הוקרה לכל האומנים ולבסוף נחתם הערב בשירה משותפת של האומנים בשיר "אדיו" בלדינו.

ניתן להקליק ולצפות בערב זה.

;ערוץ יוטיוב

Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page